uit het huishoudelijk reglement
HR Artikel 5 Taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van de voorzitter van de vergadering
1. De voorzitter van het bestuur fungeert als woordvoerder namens de (vergadering van) eigenaars; 2. De voorzitter van het bestuur en de beheerder bezitten beiden tekeningsbevoegdheid over de bank- en of girorekeningen van de VvE voor zover één en ander niet strijdig is met het splitsingsreglement.
HR Artikel 6 Taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van het bestuur
1. Wanneer taken van het bestuur worden opgedragen aan een professioneel beheerder, is het de taak van het bestuur toe te zien op de uitvoering van de taken door de beheerder; 2. Het bestuur kan geen onderhoudswerkzaamheden opdragen die een bedrag van € 10.000 te boven gaan; 3. Het bestuur behoeft de machtiging van de vergadering voor het instellen van en het berusten in rechtsvorderingen en het aangaan van dadingen, alsmede voor het verrichten van rechtshandelingen en het geven van kwijtingen een belang van € 5.000,- te boven gaande;
4. Voorzover in verband met de omstandigheden het nemen van spoedeisende maatregelen welke uit een normaal beheer kunnen voortvloeien, noodzakelijk is, is het bestuur zonder opdracht van de vergadering hiertoe bevoegd, met dien verstande dat hij voor het aangaan van verbintenissen een belang van € 2.000,- te boven gaande de machtiging nodig heeft van de voorzitter; 5. Uitgaven door een bestuurslid boven een totaalbedrag van € 5.000,- behoeft de machtiging van de voorzitter van het bestuur én de penningmeester; 6. De verantwoordelijkheid van het bestuur eindigt pas nadat de vergadering décharge heeft verleend. De vergadering zal jaarlijks worden gevraagd om décharge te verlenen.
1. De voorzitter van het bestuur fungeert als woordvoerder namens de (vergadering van) eigenaars; 2. De voorzitter van het bestuur en de beheerder bezitten beiden tekeningsbevoegdheid over de bank- en of girorekeningen van de VvE voor zover één en ander niet strijdig is met het splitsingsreglement.
HR Artikel 6 Taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van het bestuur
1. Wanneer taken van het bestuur worden opgedragen aan een professioneel beheerder, is het de taak van het bestuur toe te zien op de uitvoering van de taken door de beheerder; 2. Het bestuur kan geen onderhoudswerkzaamheden opdragen die een bedrag van € 10.000 te boven gaan; 3. Het bestuur behoeft de machtiging van de vergadering voor het instellen van en het berusten in rechtsvorderingen en het aangaan van dadingen, alsmede voor het verrichten van rechtshandelingen en het geven van kwijtingen een belang van € 5.000,- te boven gaande;
4. Voorzover in verband met de omstandigheden het nemen van spoedeisende maatregelen welke uit een normaal beheer kunnen voortvloeien, noodzakelijk is, is het bestuur zonder opdracht van de vergadering hiertoe bevoegd, met dien verstande dat hij voor het aangaan van verbintenissen een belang van € 2.000,- te boven gaande de machtiging nodig heeft van de voorzitter; 5. Uitgaven door een bestuurslid boven een totaalbedrag van € 5.000,- behoeft de machtiging van de voorzitter van het bestuur én de penningmeester; 6. De verantwoordelijkheid van het bestuur eindigt pas nadat de vergadering décharge heeft verleend. De vergadering zal jaarlijks worden gevraagd om décharge te verlenen.